NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?

Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?

Aby znaleźć i zatrudnić najlepszych pracowników, możesz skorzystać z agencji headhuntingowej. Problem jednak w tym, że zatrudnienie najlepszych nie gwarantuje, że nie odejdą oni, gdy otrzymają lepszą ofertę pracy.

Nielojalni pracownicy są zmorą pracodawców na całym świecie. Jeżeli chcesz, aby pracowali u ciebie najlepsi i jednocześnie nie szukasz ich wśród bezrobotnych, ale u konkurencji, to musisz liczyć się z tym, że po otrzymaniu lepszej oferty, zdecydują się oni opuścić również ciebie. Jeżeli jesteś mądrym pracodawcą, to z pewnością wiesz, jak ważna jest budowa marki dobrego pracodawcy. Od czego zacząć?


Zamiast podbierać pracowników, poszukaj ich

Zgłoszenie się do agencji headhuntingowej to pójście na skróty. Co prawda, możesz w ten sposób pozyskać specjalistów, ale minusów takiego rozwiązania jest wiele, oto przykłady:

  • Nie możesz być pewien, że pracownik, który zgodził się dla ciebie pracować, nie odejdzie raptem po kilku miesiącach – wówczas, gdy zostanie mu złożona bardziej atrakcyjna oferta, której ty (z różnych względów) nie będziesz w stanie przebić;
     
  • Informacja o tym, że podkupujesz pracowników u konkurencji szybko rozniesie się wśród osób działających w branży – czy chcesz być postrzegany w ten sposób?;
     
  • Pracownicy, którzy przeszli do ciebie od konkurencji, mają swoje nawyki. Ponieważ z pewnością będzie im schlebiać to, że się o nich ubiegałeś, mogą chcieć realizować własne projekty, które niekoniecznie muszą się podobać tobie.


Jeżeli nie chcesz z dnia na dzień zostać bez pracowników, to lepszym rozwiązaniem będzie budowanie swojej marki – jako pracodawcy – od pierwszego dnia prowadzenia biznesu. Jak to zrobić?


Atmosfera to podstawa

Chcesz, aby w przyszłości chcieli u ciebie pracować najlepsi? Podstawowa sprawa, o której musisz pamiętać, to atmosfera w miejscu pracy. Jeżeli pracownik będzie miał do wyboru dwie firmy oferujące zbliżone wynagrodzenie i warunki pracy, to sprawdzi, w której panuje lepsza atmosfera. Jak o taką zadbać?

Na dobrą atmosferę w pracy składa się kilka kwestii – liczą się nie tylko relacje między współpracownikami. Na te zresztą nie zawsze masz wpływ. Ważne, abyś stworzył miejsce, w którym pracownicy będą mogli się rozwijać. Wsparcie w postaci szkoleń jest zawsze mile widziane. Cenisz sobie pomysłowość zatrudnionych? Wspaniale! Nie musisz realizować każdego pomysłu podwładnych, ale zawsze powinieneś ich wysłuchać. Jeżeli pracownicy będą wiedzieć, że liczysz się z ich zdaniem, to bardziej zaangażują się w pracę, będą też czuć się docenieni.


Współpraca z uczelnią? To może się opłacić!

Dobrym pomysłem jest również nawiązanie współpracy z uczelnią lub uczelniami wyższymi. Przyjmując na praktyki studentów ostatnich lat, masz możliwość zorientować się w ich wiedzy, a najlepszych zatrudnić. Pamiętaj jednak, że aby studenci – a więc twoi potencjalni pracownicy – mieli o tobie dobre zdanie, powinieneś opracować plan praktyk. Często studenci skarżą się, że podczas praktyk – zamiast się uczyć – parzą kawę…

Przykładając się do kwestii praktyk, możesz jedynie zyskać – studenci będą mieć o twojej firmie świetną opinię, a część z pewnością będzie składać podania o pracę. Pamiętaj, że dobra opinia w środowisku potencjalnych pracowników jest bardzo ważna.


Dodatkowe świadczenia również są istotne

Nie każda firma może zaoferować swoim pracownikom szereg pozapłacowych świadczeń. W miarę tego, jak zyski twojej firmy rosną, powinieneś rozszerzać pakiet takich świadczeń. Dziś w wielu firmach standardem jest oferowanie pracownikom dostępu do prywatnej opieki medycznej. Poza taką, możesz zaproponować zatrudnionym również:

  • szkolenia i kursy – nie wszystkie muszą być związane z pracą w firmie – pamiętaj, że wielu pracowników ceni sobie zwłaszcza kursy językowe,
     
  • karnety na siłownie i do klubów fitness – w ten sposób pomagasz pracownikom zadbać o formę fizyczną,
     
  • żłobek dla dzieci – z oczywistych względów takie rozwiązanie docenią przede wszystkim rodzice.


Choć budowanie marki nie jest łatwe, z pewnością jest realne – wystarczy, że sukcesywnie będziesz realizował powyższe punkty.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca.bielsko.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

POLECANY PRACODAWCA

Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017